Verliefd op Tanzania

23 februari 2018 - Arusha, Tanzania

Hallo iedereen,

Nu een weekje in Tanzania en ik kan zeggen dat ik steeds meer verliefd wordt op het land, de mensen en het weeshuis waar ik werk.

Woensdag ben ik met de chauffeur van het weeshuis Naomi gaan ophalen, zij is een kindje van het weeshuis en was ziek. Ze moest voor 2 dagen in het ziekenhuis blijven, een verzorgster van het weeshuis is bij haar gebleven. De zaal waar ze op sliepen zag er zo anders uit dan in NL. Heel armoedig eigenlijk, zoals je weleens in films ziet. Naomi had nog medicatie nodig want ze heeft een longonsteking, dankzij de inzameling van mijn werk in NL heb ik de medicatie voor dit kleine meisje kunnen betalen. Het weeshuis heeft hier vaak geen geld voor, ze bestaan van donaties. Nu moet Naomi iedere dag naar het ziekenhuis om de medicatie toe te dienen.

Die dag ben ik smiddags met een andere vrijwilligster naar Arusha gegaan en zijn we wat wezen eten. Het is een uurtje rijden met de Dalla Dallas van ons huis naar de stad. Het was dus een lange zit in een busje met teveel mensen tegelijkertijd. Het was fijn haar ervaring hier in Tanzania te horen, zij heeft hier 6 weken gewoond en gewerkt.

Gisteren was ook weer een leuke dag in het weeshuis, ik ga steeds meer genieten van de kinderen en leer ze steeds beter kennen. De kinderen mij ook. Om 13 uur was ik klaar met werken en ben ik anderhalf uur terug gaan lopen. Dit om te ervaren hoe het is om van het weeshuis naar mijn huis te lopen. Een andere vrijwilligster loopt iedere dag 4.5 uur. Ik dacht dat ik dat wel ff zou doen, maar het is zo zwaar om in die hitte te lopen en dan een berg op. Toch trots dat ik dit gedaan heb en wil dit volgende week weer gaan doen. Het is zo mooi om daar te lopen, je komt zoveel mensen tegen die allemaal een praatje met je willen maken. Iedereen roept "Karibu" naar je en zwaaien. Het is een fijn gevoel dat je zo geaccepteerd wordt in een vreemd land. Ik ben dan ook nog niet bang geweest als ik alleen op straat niet. Veel dalla dallas toeterden naar me omdat ze willen dat je instapt. Moe maar voldaan voelde ik me en ben gaan slapen.

Vandaag weer volop genoten van de kinderen, de verzorgsters beginnen ook te wennen aan mijn aanwezigheid en staan nu open voor contact. 1 verzorgsters werkt er al 13 jaar en is begonnen op haar 18de. Ze heeft zoveel liefde voor de kinderen, heel bijzonder om te zien. Ze hebben me geleerd hoe ik een kindje moet verschonen, dat gaat niet op de manier zoals in NL. Ze doen dat met heel veel doeken en een plastic omhulsel. Ook heb ik voor de baby die nog maar 4 maanden is haar fles gemaakt en gegegeven. Het was weer een geweldige dag en ik vind het jammer dat het nu weekend is en ik pas weer maandag mag gaan werken.

Ik ga morgen naar Mount Meru om te gaan zwemmen.

Tot de volgende keer!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Denise Senden:
    23 februari 2018
    Aaaah, ik kan niet wachten om te komen! Zeker wanneer ik deze leuke verhalen lees. Geniet & tot snel. Liefs Denise!
  2. Jeanette:
    23 februari 2018
    Wat schrijf je leuk en enthousiast, geniet er heel erg van en verheug me op het volgende verslag, heerlijk dat je het zo naar je zin hebt, je zal het nog missen straks 😁😀
  3. Jacqueline Keur:
    23 februari 2018
    Wat een bijzondere ervaring voor je om dit mee te maken,het was weer een mooi verhaal en we kijken er iedere keer naar uit wat je allemaal te vertellen hebt.Fijn dat je al meer op je gemak bent daar.De hulp die jullie bieden aan die arme kindjes is zo fantastisch!Ze zullen zéker dol op je zijn!
    Succes verder en geniet er ook van.Liefs en groetjes,Jacq.X
  4. Crina:
    23 februari 2018
    Gauw weer lezen wat je allemail hebt beleefde!
    Wat leuk weer zeg en leuk die gastvrijheid😀
    Wat fijn dat je dan zo n meisje aan medicijnen kan helpen❤
    We wachten weer op je vlgde blog!
    Liefs uut erremuu
  5. Adéla Kooi:
    23 februari 2018
    Wat moet het een geweldige ervaring zijn voor jou zulke belevenissen!
    En wat een leuke verhalen!
    Fijn dat het goed gaat! Een fijn weekend en lekker zwemmen!
    Kan ik ook doneren om een kindje te helpen?

Groetjes en liefs vanuit Middelburg 😘 wij gaan niet zwemmen maar misschien wel schaatsen😉
  6. Vivian:
    Hoi Tante Adela,

Je kan zeker een kindje helpen door te doneren. Dat kan door op deze link te drukken, daar staat uitgelegd hoe je kan doneren. Ze zullen er hartstikke blij mee zijn.

Xx
  7. Crina:
    23 februari 2018
    Er staal geen link?klop dat
  8. Tante Neeltje:
    23 februari 2018
    O wat is dat fijn dat je zo geniet. Het zal nog zwaar voor je worden straks om die kindjes te verlaten, maar zover is het nog niet geniet er maar van hoor. Wat beleef je veel. Hier is het heel koud en misschien kunnen we nog gaan schaatsen volgende week, dat hoor je wel van ons. Leuk om je te volgen is weer al een week geleden dat je ging reizen. Veel liefs van Tante Neeltje.😘
  9. Deborah Marteijn-Visser:
    23 februari 2018
    Hey Vivian, wat mooi om jouw belevenissen op afstand te kunnen volgen, en wat heb je al veel meegemaakt zo in die eerste week! Fijn dat je daar zo warm bent ontvangen en ze goed voor je zorgen😊 geniet ervan! Liefs, Deborah
  10. Freddy lobers:
    25 februari 2018
    Hey Kanjer, wat gaat het Jou goed af. daarzo. ik ben blij dat je zo snel je plek hebt gevonden. ga verder met al je goede werk lieverd ik lees je weer xxxx liefs
  11. Vivian:
    26 februari 2018
    Ow sorry mijn wifi doet het niet goed dus ik kan de link niet vinden, maar als je cradle of love baby home in tikt bij google kan je de site vinden.

Iedereen bedankt voor de lieve reacties.