Aankomst Tanzania

18 februari 2018 - Dar es Salaam, Tanzania

Vrijdagavond ben ik aangekomen in Tanzania, een vlucht van 8 uur achter de rug en gelukkig stonden Allan en Nathalie mij op te wachten op het vliegveld Kilimanjaro, zij zijn de eigenaren van het huis waar ik de komende 3 maanden verblijf. Wat een vriendelijke mensen zijn dat, was mijn eerste gedachte. Ze pakten mijn twee koffers en mijn tas, zodat ik niks meer hoefde te dragen. We moesten nog een uurtje rijden vanaf het vliegveld naar het huis. Allan en Nathalie geven mij het gevoel dat ik welkom ben. Eenmaal aangekomen in het huis was ik moe, na zo een lange vlucht. Ze lieten mij mijn kamer zien en ik ben gelijk gaan slapen. De volgende morgen kreeg ik heerlijk ontbijt van de huisvrouw Manka. Om 10 uur ging ik met Allan naar de stad Arusha. Wat een drukte en veel mensen op één plek. We hebben met de ''Dalla Dallas'' gereden, dit zijn busjes voor 20 personen die je brengen naar je bestemming. De busjes worden helemaal vol gestampt en je zit bijna bij elkaar op schoot. Het is ook zeer chaotisch en niet zoals in Nederland alles gepland op een bepaalde tijd. In de stad zijn we naar de bank gegaan om te pinnen. We zijn naar Mount Meru gegaan, een plek waar veel toeristen komen om te zwemmen en te eten. Het was daar prachtig. We zijn met de ''Dalla Dallas'' weer naar huis gegaan.

Vandaag ben ik met Nathalie naar de supermarkt geweest en heeft ze een hele mooie route laten zien. Wat een mooie natuur hebben ze hier en wat een rustgevend gevoel geeft dat. We reden op hele slechte wegen, over hobbels en stenen midden op de weg. We zijn langs haar moeder geweest en ik heb haar kindje mogen ontmoeten, Brianna heet ze.

Het is hier hartstikke warm en de mensen zijn zeer vriendelijk. Ik ben de enigste blanke daar en ik word dan ook vaak aangekeken en begroet met ''Djambo'' dat betekent hallo.

Het is allemaal nog wennen hier, maar ik heb het naar mijn zin. Morgen ga ik beginnen bij het project en zal ik daar 5 dagen in de week gaan werken.

Tot de volgende keer!!

1. Jeanette:
    18 februari 2018
    Goed om te horen en dat je zo leuk werd ontvangen 😀. Eerste indruk is al goed. 👍
  2. Adéla Kooi:
    18 februari 2018
    Fijn dat je een goede reis hebt gehad en dat je ontvangst "goed" was.
    Veel succes alvast voor morgen! Gaat je vast en zeker lukken!👍
    Zal ook af en toe wel emotioneel zijn om die kleine kindjes zonder ouders te mogen verzorgen.

Heel veel liefs 😘van Tante Adéla.
  3. Adéla Kooi:
    18 februari 2018
    Fijn dat je veilig aangekomen bent en de ontvangst "goed" was .
    Veel succes alvast voor morgen , het gaat je zeker lukken!😘
    Het zal vast ook wel emotioneel zijn om die kindjes zonder ouders te verzorgen!
    Geef ze maar veel "liefde" en aandacht hoor, maar dat komt wel goed jou kennende 😍

Veel liefs van tante Adéla.
  4. Juul:
    18 februari 2018
    Leuk viefjee. Herkenbare dingen lees ik haha. Veel succes en plezier met je werk de komende week!! Kus
  5. Crina:
    19 februari 2018
    Leuk om te lezen! prachtig die natuur 😍
    Gezellig op mekaar s schoot id bus😁
    Komt vast goed met wennen ,wij leven iig mee vanuit t kouwe 🐸 landje
    Liefsss
  6. Marleen:
    19 februari 2018
    Leuk om te lezen. Heel veel succes met je werk.
    Ik ben benieuwd naar de foto's.

Liefs Marleen.
  7. Janneke:
    19 februari 2018
    Hoi, Vivian ik ben benieuwd naar je eerste dag, jou kennende had je gelijk contact met de kindjes!
    We lezen het wel.
    Liefs ons allen
    de meermannen
  8. Freddy lobers:
    20 februari 2018
    Hoi vievje wat fijn dat je zo goed bent ontvangen, en gelijk de volgende dag al zoveel indrukken. ik ben blij voor je dat je het nu al naar je zin hebt ben benieuwd hoe je week zal worden succes lieverd en tot je volgende bericht. liefs van mij freddy
  9. Tante Neeltje:
    23 februari 2018
    Fijn dat die mensen je zo liefdevol opvangen. Ja daar gaat het anders aan toe dan in Nederland met het vervoer. Dit is op je lijf geschreven om met die kindjes om te gaan ze weten niet wat hen overkomt zo liefdevolle verzorgster te hebben.